Kreatív szövegírás

A konyha az élet tere: az alkotás és a közös élmények helyszíne.  A kések élesek, a fűszerek illatosak, a szakács tudja, mi a dolga.  Főzés során a hozzávalók pár perc, némi hő és egy kis figyelem hatására valami egészen mássá állnak össze.  Finomság készül!  Forrón tálaljuk, lelkesen fogadják. Így készül a jó szöveg is:  a …

Tovább olvasom

Hírlevél és blog írás vs social média

hírlevél és blog írás vs közösségi média

Van-e választási lehetőséged? Te melyik mellett teszed le a voksodat? Egy blogposzt azoknak, akik úgy érzik, szükségük lenne a tartalomgyártás nehezebb műfajaira, de még nem mertek belevágni. Én megértem, miért nem. A hírlevél és a blog írás ugyanis nem azzal kezdődik, hogy veszem a laptopomat és nekiállok gépelni. Mielőtt ezeket a kezdő mondatokat monitorra vetettem, …

Tovább olvasom

(Ex) katás vállalkozás válságkommunikációja

ex-katás vállalkozás kommunikáció

Ha esetleg nem tudod, mi a téma, kezdjük azzal, hogy honnan érdemes tájékozódnod! Egy 10 napos digitális detoxból ébredezve saját tapasztalatból azt javaslom, hogy NE a közösségi médiából és MÉG ANNYIRA SE a random eléd kerülő posztok kommentszekcióiból! Ne a hírfolyamot görgesd, hanem célirányosan keress rá a számodra hiteles gazdasági lapokra, vállakozásfejlesztők, könyvelők, elemzők cikkeire, …

Tovább olvasom

Honlap készítés szövegírási alapokon – Zita története

honlapkészítés szövegírás

Zita története az a sztori, ami arról mesél, miért érdemes a KontentKonyhából megrendelni a honlap szövegeket és milyen folyamatra kell felkészülnöd, ha belevágsz. Zita megint úgy ébredt aznap, hogy ideje lenne végre a honlapja gondjait-bajait rendbe tenni. Mosolyogva sóhajtott, amikor nyugtázta: egy magányos, gondolkodáshoz ideális délelőtt vár rá. Végre kidolgozhatja, hogy mit tegyen! Már rég …

Tovább olvasom

Első születésnap

KontentKonyha első születésnap

Ez most nem hagyományos évértékelő poszt lesz, azt megírtam múlt decemberben. Ez ünnepi poszt lesz! Első születésnapját ünnepli a KontentKonyha – és benne a szakács.Míg a fent linkelt cikk egyszerre volt lelkizős és szigorú, ez inkább múltba révedő-örvendező. Már többször, több helyen megírtam, hogy április 24-én, Szent György napján nyitottam ki a KontentKonyha ajtaját. Magamat …

Tovább olvasom

Alapítótörténet – miért és hogyan írd meg?

alapítótörténet – hogyan írd meg

Amikor üzleti storytellingről beszélünk, először általában az alapítótörténetek jutnak mindenki eszébe. Nem véletlen. Adja magát, hogy megosszuk a minket követőkkel, hogy hogyan született meg a vállalkozásunk. Vágyunk is arra, hogy elmeséljük ezt a sztorit. Jól esik visszagondolni a hőskorszakra, a kezdeti ideákra, kalandokra és még az esetleges zűrzavarokra is. Ebben a cikkben abban segítek neked, …

Tovább olvasom

Évtervezés egész januárban? Miért, mikor és hogyan csináld?

évtervezés januárban – hogyan csináld

Régen azt hittem, az a jó, ha az ember már előző év végén nekiáll az évtervezésnek. Hogy csak úgy oké, ha a szilveszteri pezsgőpukkanáskor már pontosan tudjuk az irányt, látjuk a célt és listáink vannak a tennivalóinkról. Azt hittem, hogy ha akkorra ez nincs kész, akkor megette a fene az egészet. Most már tudom, hogy …

Tovább olvasom

Hogyan írj évértékelő posztot az évzárás előtti utolsó pillanatban?

évértékelő poszt évzárás vállalkozóként

Mondom és mutatom. Évértékelő posztnak márpedig lennie kell. Ha törik, ha szakad. Útmutatóm tippekkel és saját példával segít, hogy te ne szakadj bele megírásába! Miért írj évértékelő posztot? Mert jó dolog időnként megállni, visszanézni. Nem csak múlton-merengésre bíztatlak, hanem arra, hogy rögzítsd is valamilyen formában a gondolataidat: mi volt jó, mi lett volna jó, ha …

Tovább olvasom

Márkanév választás – a történetem és a tanulságok

márkanév választás

Eldönti a brandem jövőbeli sorsát, hogy milyen a márkanevem? Mivel küzdöttem, hogyan csináltam, mire jutottam ebben a témában? A kétségeimtől egy kutatás főbb állomásain át a jó márkanév választás 8 szempontjáig vezetlek cikkemben, miközben sok-sok példán keresztül mutatom be…mit is? Hogy mindenki másképp csinálja! Nagyon az elején kezdem a sztorit. Ott, ahol még szó se …

Tovább olvasom