(Ex) katás vállalkozás válságkommunikációja

Ez a poszt arról szól, hogyan kommunikálj a katás vállalkozásodat érintő változásokról, az aktuális helyzetről és az ezzel kapcsolatos szándékaidról.

Ha esetleg nem tudod, mi a téma, kezdjük azzal, hogy honnan érdemes tájékozódnod!

Egy 10 napos digitális detoxból ébredezve saját tapasztalatból azt javaslom, hogy NE a közösségi médiából és MÉG ANNYIRA SE a random eléd kerülő posztok kommentszekcióiból! Ne a hírfolyamot görgesd, hanem célirányosan keress rá a számodra hiteles gazdasági lapokra, vállakozásfejlesztők, könyvelők, elemzők cikkeire, saját szakterületed szakmai csoportjaira. 

Read more

Honlap készítés szövegírási alapokon – Zita története

Zita története az a sztori, ami arról mesél,

miért érdemes a KontentKonyhából megrendelni a honlap szövegeket és milyen folyamatra kell felkészülnöd, ha belevágsz.

Read more
vállalkozás - első születésnap

Első születésnap – Vállalkozásfejlesztési reallity show

Ez most nem hagyományos évértékelő poszt lesz, azt megírtam múlt decemberben.

Ez ünnepi poszt lesz! Első születésnapját ünnepli a KontentKonyha – és benne a szakács.

Míg a fent linkelt cikk egyszerre volt lelkizős és szigorú, ez inkább múltba révedő – örvendező. 

Read more
alapítótörténet

Alapítótörténet – miért és hogyan írd meg?

Amikor üzleti storytellingről beszélünk, először általában az alapítótörténetek jutnak mindenki eszébe. Nem véletlen. Adja magát, hogy megosszuk a minket követőkkel, hogy hogyan született meg a vállalkozásunk. Vágyunk is arra, hogy elmeséljük ezt a sztorit. Jól esik visszagondolni a hőskorszakra, a kezdeti ideákra, kalandokra és még az esetleges zűrzavarokra is.

Ebben a cikkben abban segítek neked, hogy megértsd, miért fontos, hogy megírd a te alapítótörténetedet. Összefoglalom azt is, hogyan csináld, hogy azt a hatást érd el, amit szeretnél!

Read more

Évtervezés egész januárban? Miért, mikor és hogyan csináld?

Régen azt hittem, az a jó, ha az ember már előző év végén nekiáll az évtervezésnek.

Hogy csak úgy oké, ha a szilveszteri pezsgőpukkanáskor már pontosan tudjuk az irányt, látjuk a célt és listáink vannak a tennivalóinkról. Azt hittem, hogy ha akkorra ez nincs kész, akkor megette a fene az egészet. Most már tudom, hogy nem csak így lehet! Sőt, nem is ideális, ha így van.

    Nálunk nagyon nem a tervek szerint alakult az év vége, és ez sok új felismerést hozott. Olyan feladatok jöttek, amik nemhogy az elmélyült évtervezésre nem hagytak időt és lehetőséget, de arra se, hogy előrébb lássak 2 napnál. 

Read more

Hogyan írj évértékelő posztot az évzárás előtti utolsó pillanatban?

Mondom és mutatom.

Évértékelő posztnak márpedig lennie kell. Ha törik, ha szakad. Útmutatóm tippekkel és saját példával segít, hogy te ne szakadj bele megírásába!

Miért írj évértékelő posztot? 

Mert jó dolog időnként megállni, visszanézni.  Nem csak múlton-merengésre bíztatlak, hanem arra, hogy rögzítsd is valamilyen formában a gondolataidat: mi volt jó, mi lett volna jó, ha másképp alakul, mit lesz jó folytatni? 

Magunknak, vállalkozásunknak tartozunk ezzel. És ha már foglalkozunk vele, érdemes nem csak magunknak írni, hanem közzé is tenni a következtetéseket, amire jutottunk. Legalábbis bizonyos részleteit. 

Read more

Folytontanuló- így gondolok magamra az élethosszig tartó tanulásra való hatalmas igényem miatt

A KontentKonyha nem az első vállalkozásom. De az első, ahol tudatos vállalkozásfejlesztés zajlik, rendes üzleti tervezéssel és kommunikációs stratégiával. Itt, a Vállalkozásfejlesztési reality showban nyomon követheted a folyamatot.

Most az élethosszig tartó tanulás lesz a fókuszban, mert így, október utolsó napján kedvem támadt végigvenni, mit tanultam a hónapban.

Vállalkozásfejlesztési reality show – 6.

Read more
márkanév választás

Márkanév választás – a történetem és a tanulságok

Eldönti a brandem jövőbeli sorsát, hogy milyen a márkanevem? Mivel küzdöttem, hogyan csináltam, mire jutottam ebben a témában? 

A kétségeimtől egy kutatás főbb állomásain át a jó márkanév választás 8 szempontjáig vezetlek cikkemben, miközben sok-sok példán keresztül mutatom be…

mit is?

Hogy mindenki másképp csinálja!

Nagyon az elején kezdem a sztorit. Ott, ahol még szó se volt márkanév választásról.

Read more
vállalkozós szabadság és a kapaszkodók

Vállalkozói szabadság anyaként – így NE csináld!!

Utolsó – 6 héttel ezelőtti – posztomban arról írtam, mennyire nem ideális időszak a vállalkozásfejlesztés kezdeti (teperős, alig-alvós, hiperaktív) része a munka-magánélet egyensúlya szempontjából. De szuper, hogy a kezdők lelkesedése hajt, ez segít az átdolgozott éjszakák utáni napokon, ez nem hagy aludni, ettől csillog a szemed. A vállalkozói szabadság élvezetes, a kreatív energiák buzognak, az ember el se tudja képzeni, hogy valaha is mást akarjon csinálni, mint a bizniszt építeni! 

Aztán történik valami.

Menetrendszerűen eljön az az állapot, amikor valahogy elfogy az erő, az ötlet, a svung. Mit tegyünk ilyenkor?

Vállalkozásfejlesztési reality show – 5.

Read more
munka - magánélet egyensúlya

A munka – magánélet egyensúlya: az unikornis, ami nem tűri a nyerget

A munka – magánélet egyensúlya olyan téma minden vállalkozó (és mindenki más) számára, amit nem lehet megkerülni.

A harmonikus állapotot megtalálni nagyon nehéz, és ha sikerül, megőrizni is nagy feladat.

Vállalkozásfejlesztési reality show – 4.

Read more